viernes, 16 de mayo de 2014

Gemma Lienas: "Considero inapel·lable una consulta sobre el futur polític de Catalunya" #dretadecidir

Gemma Lienas
Article de Gemma Lienas escriptora i empresària, publicat a la web unpaisnormal.es   
Fa pocs dies, un dels meus néts, que estudia 1er d’ESO, em va fer una entrevista per incloure-la en un treball de català. Una de les preguntes va ser: “Quin és el fet social o polític més important que has viscut a la teva vida?”. Li vaig respondre que, sens dubte, la recuperació de la democràcia.
Haver deixat enrere una dictadura, que semblava que no s’havia d’acabar mai, per entrar en una forma de govern participativa, em va colpir en aquells moments i, encara ara, continuo considerant-ho el fet polític més digne de menció que he presenciat mai.
I, com que la recuperació de la democràcia va tenir tan de pes a la meva vida, des d’aleshores mai no he deixat d’anar a votar a cap de les comtesses electorals, encara que alguna vegada –ho confesso– ho he fet tapant-me el nas, perquè cap partit polític no em semblava digne d’ocupar-se de la gestió de la cosa pública. Opino que dipositar el vot a l’urna és un dels màxims drets i deures d’una persona demòcrata.
És per tot això que considero inapel·lable una consulta sobre el futur polític de Catalunya. Això és la democràcia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario